Ako som pridal slovensku kreditku do WP7 Marketplace

Som jeden zo stastnych uzivatelov, ktoremu funguje Marketplace aj so slovenskou kreditkou a mozem nakupovat aplikacie, hry a hudbu. Ako sa mi to podarilo nastavit? Tu je moj postup ale negarantujem, ze zafunguje pretoze som bol sam svetkom toho ako to u niekeho islo a ineho nie. Pravdepodobne to zavisi aj od tvojej banky:

Aktualizacia: V clanku najdes 4 postupy. Vyskusaj jednotlive postupy a podel sa o svoju skusenost. Mozno spolocne prideme na univerzalny postup. Aktualne sa mi javi ako najjednoduchsi a najspolahlivejsi postup 4 = cez Xbox.

Otazka: Skusal niekto pridat slovensku kreditku s ceskym LiveID do ceskeho Marketplace?

Poznamka: Prve LiveID, ktore zadas do telefonu musi byt to, ktore je/bude asociovane so sluzbou Zune alebo Xbox. Neda sa to zmenit, takze ak to ches zmenit musis Resetnut (vymazat) telefon.

Postup 1:

1. Na PC si vytvoris (alebo pouzijes existujuce) LiveID, ktore chces pouzit v telefone (ako prve) na krajinu kde je podporovany Marketplace napriklad USA (Rakusko, UK alebo ine) a pridas tam adresu z tej istej krajiny.
2. Nie som si isty ci je tento krok potrebny, ale mne to tak preslo. Potrebujes na PC ziskat IP adresu tej krajiny, ktoru si vyplnil.  Ja som vyuzil firemne moznosti a natuneloval som sa do USA. Bud spravis nasledujuce kroky v zahranici, poprosis kamarata v zahranici alebo pouzijes nejaky Tunel alebo Proxy Server sluzbu.
3. Nasledne na PC pojdes na http://www.zune.net prihlasis sa tym istym live ID a pojdes do My Account > add/manage credit card. Vyplnis udaje o kreditke (ja som dal slovensku) a zadas tu istu adresu ako pri Live ID. Klikni Submit.
5. Teraz ti to bud prejde alebo vyhlasi chybu. Skusal som to viackrat s kamaratmi a niekomu to preslo a niekomu nie. Zda sa, ze v tom hra rolu aj banka. Niekolko krat nam volali z banky, ze sa udiala transakcia za 1 USD, ktora v banke nepresla. Ja som v Tatra Banke a tiez mi volali. Povedal som im, ze ta transakcia je ok a pri dalsom pokuse to preslo.

Poznamka: Nedavno mi vyprsala kreditka a tento postup mi uz nezafungoval (VISA v Tatrabanke). Zafungoval postup 4.

Postup 2 (Lubo Lacko):

V telefóne som zadal lokalitu Veľká Británia a do telefónu som pridal svoje vlastne hotmail.sk konto. Od tohto okamihu som mohol sťahovať free aplikácie z Marketplace. Keď som si chcel stiahnuť prvú platenú aplikáciu, chcelo to po mne číslo kreditky, tak som zadal svoju slovenskú VISU. Následne bolo potrebné zadať fakturačnú adresu. Tak som tam dal svoje meno a z formulára, kde pod každým zadávacím poľom bol vzor čo tam zadať, som jednoducho prepísal londýnsku adresu a zip code z nápovedy do zadávacích polí. Ako LiveID som dal svoje vlastné z hotmail.sk Odvtedy to funguje bez problémov.

Poznamka: Tento postup zafungoval u mnohych mojich kamaratov ale u niektorych nie.

Postup 3 (Virtualna kreditka, postup nasho citatela Liero):

1. Ak netame kreditku v marketplacom podporovanej krajine, zalozte si ju (napriklad zadarmo nemecka virtualna WireCard – mywirecard.com – pouzivam a som spokojny, mozete napriklad lietat bez poplatkov v ryane). Zoznam spolocnosti, ktore vytvaraju virtualne kreditky najdete priamo na strankach Visa Europe: http://www.visaeurope.com/en/cardholders/prepaid/prepaid_providers.aspx
2. Vytvorte si live konto a zvolte si tuto krajinu.
3. V telefone pri prvom spusteni sa prihlaste s tymto Live Id (potrebny hard reset ak ste sa uz prihlasili so zlym)
4. zvolte tuto krajinu aj ked vstupite do marketplaceu
5. Pre istotu, ked nastavte vo windowse tiez tu krajinu, ked budete prvy krat spustat zune (start -> change location).
Teraz ta kreditka uz urcite zbehne. Potom ako ju pridate mozete menit nastavenia ako chcete. Niektore kroky mozno nebudu potrebne, ale takto to bude urcite fungovat.

Postup 4 (Xbox, dik za tip Marekovi):

Pridaj kreditku cez hernu konzolu Xbox.
1. Na Xboxe sa prihlas sa cez LiveID, ktore chces pouzivat na telefone.
2. Pridaj kreditku.
3. Nasledne mozes nakupovat aplikacie cez telefon.

Vyskusaj jednotlive postupy a podel sa o svoju skusenost. Mozno spolocne prideme na univerzalny postup.

m1k1

This entry was posted in Ako na to and tagged , . Bookmark the permalink.

39 Responses to Ako som pridal slovensku kreditku do WP7 Marketplace

  1. dusan píše:

    mam vub, funguje to. dakujem za navod 😉

  2. inetMark píše:

    Ide to niekomu aj s mBank?
    Aktivujem si potom aj moznosti nakupovania na XBOX Markete?

  3. Liero píše:

    Oni to microsoftaci trochu pomenili na zaklade feedbacku od userov, ktori s tym mali problem, takze uz by to mohlo byt jednoduchsie. Niektore kreditky su viazane na urcitu adresu, niektore nie, takze to asi od toho zavisi, ci ide pridat alebo nie.

    Ale popisem taky hardcore sposob, ktory bude zarucene fungovat. Princip je, ze treba mat kreditku/live konto/marketplace location z tej istej krajiny.

    Ja som roky pouzival slovenske live s ktorym som sa prvykrat prihlasil do WP7. Na marketplace som si zvolil rakusko, kedze je najblizsie. No a moju nemecku kreditku mi pridat neslo 🙂
    Ten zaruceny postup je nasledovny.
    1. Ak netame kreditku v marketplacom podporovanej krajine, zalozte si ju (napriklad zadarmo nemecka virtualna WireCard – mywirecard.com – pouzivam a som spokojny, mozete napriklad lietat bez poplatkov v ryane).
    2. Vytvorte si live konto a zvolte si tuto krajinu.
    3. V telefone pri prvom spusteni sa prihlaste s tymto Live Id (potrebny hard reset ak ste sa uz prihlasili so zlym)
    4. zvolte tuto krajinu aj ked vstupite do marketplaceu
    5. Pre istotu, ked nastavte vo windowse tiez tu krajinu, ked budete prvy krat spustat zune (start -> change location).
    Teraz ta kreditka uz urcite zbehne. Potom ako ju pridate mozete menit nastavenia ako chcete. Niektore kroky mozno nebudu potrebne, ale takto to bude urcite fungovat.

    Este upozornim, ze ked si zvolite napriklad nemecky marketplace, tak niektore texty (napriklad popis niektorych aplikacii, alebo recenzie) sa zobrazuju v nemcine, nastastie ja som v skole na nemcine daval pozor 🙂

    Teraz som si registroval phone ako developer (student konto) a cakam na GeoThrust validaciu, tak som zvedavy ci mi nevypindaju, kedze som zadal slovensku adresu, ale nemecky zip kod, kedze krajinu zmenit neslo

    • windowsphonesk píše:

      Liero, daj vediet ako si dopadol s registraciou developerskeho konta. To ma zaujima. Vela ludi sa ma na to pyta a neviem dat uspokojujucu odpoved.

      • Liero píše:

        dopadol som uspesne.

        Geotrust vam posle formular, ktory treba vyplnit, podpisat a prilozit kopiu obcianskeho, alebo vodicaku, cele to odfaxovat, alebo poslat na mail. Trvalo to asi takto:
        sobota rano – upload dummy aplikacie
        stvrtok nekoro vecer – dostal som mail z GeoTrustu
        nedela – poslal som fotokopiu a podpisanu dokument
        pondelok vecer – mail od geotrustu ze validacia prebehla a o hodinu gratulacia od MS 🙂

        Co nemusi byt kazdemu jasne je, ze ak ste si zvolili studentsky developersky ucet, treba najprv uploadnut nejaky dummy aplikaciu, aby vas kontaktovali z GeoTrust. ak ste si zaplatili tych 99USD za obycajnu registraciu, tak vraj netreba.
        Ja som uploadol aplikaciu a bol som trochu netrpezlivy a kontaktoval som Mateus Velloso, na zaklade
        http://blogs.msdn.com/b/velloso/archive/2010/10/15/help-can-t-unlock-my-windows-phone-7-can-t-deploy-my-xap-file-or-can-t-run-my-app.aspx
        odporucam precitat.

        Zatial co som s nim cez mail komunikoval ma kontaktovali z geotrustu, ale nestihol som mu to oznamit, takze on to uz delegoval na niekoho kompetentneho z MS, kto mi chcel vytvorit support case. povedal som mu, ze uz nemusi

  4. Liero píše:

    keby boli este nejake otazky, mozete mi napisat mail na
    daniel(bodka)turan(zavinac)hotmail(bodka)com

  5. Spätné upozornenie: Xbox Live zlava na tento tyzden: Star Wars: Battle for Hoth | Windows Phone SK

  6. Roman píše:

    Mam VUB, Maestro. Skusal som viackrat no stale to nepreslo. Dokonca mi stiahlo 2×0,72 eura akoze za autorizaciu karty no kartu mi neakceptovalo. Stale vypisovalo error … try again soon.. Aj v banke som potvrdil ze je to ok. No pri kazdom pokuse o zaregistrovanie karty mi v banke nabehla o to vyssia vinkulacia stale o 0,72 Eura. Co s tym?

    • windowsphonesk píše:

      Priznam sa ze neviem. mam skusenost iba s Visou v TB. Ako som pisal neviem zatial identifikovat kedy to prejde a kedy nie.
      Dolezite je aj to aby si mal v LiveID aj v Marketplace rovnaku adresu a rovnake PSC a bola zo statu v ktorom sa tvaris, ze si.
      Skusal si aj ostatne postupy? od Luba alebo od Liera (v diskusii)?

    • inetMark píše:

      Mne sa to podarilo pridať nakoniec cez XBOX.
      Web, Zune, ani mobil mi to nebralo.

  7. Spätné upozornenie: Ako pridat slovensku kreditku do Windows Phone Marketplace | Windows Phone SK

  8. Martin Heteš píše:

    Keď som stadeto zistil, že kreditka sa dá bez problémov pridať aj cez XBOX rozhodol som sa že skúsim podobný postup. XBOX síce nevlastním, ale podobne ako na XBOX hry existuje aj podobná Microsoft služba pre PC nazvaná Games for Windows Live (GFWL). Treba si nainštalovať niektorú z hier, ktorá má v sebe integrovaného GFWL klienta (GTA4, Bioshock 2, Batman Arkham Asylum a ďalšie…). Osobne som nato šiel cez Bioshock 2 a v menu hry som si vybral možnosť sťahovania DLC.

    1. Otvoril sa mi in-game GFWL klient, kde som si vybral platené DLC, cez výber množstva MS Points ktoré chcem dobiť sa mi potom ukázal screen na vloženie kreditnej karty.
    2. Zadal som všetky moje skutočné údaje okrem PSČ, ktoré som zadal Londýnske.
    3. Kartu bez problémov pridalo a fungoval aj nákup MS POINTS.
    4. Kartu som predtým skúšal pridať cez web XBOX Marketplace, cez web Zune, cez aplikáciu Zune, nikde to nechcelo ísť ale cez in-game GFWL klienta bez najmenších problémov.
    5. Zvláštne ale je, že takto pridaná karta sa mi už zobrazuje aj na webe, aj v aplikácii Zune ale ani cez jedno nemôžem urobiť nákup MS POINTS, proste vypíše chybu. Jedine cez GFWL klienta a cez Paypal na XBOX stránke viem nakupovať. XBOX Gold ani Zune Pass som zatiaľ neskúšal.
    6. Predpokladám že na webe a v Zune je zrejme pridaný Check krajiny podľa IP adresy, resp. pri kartovej transakcii sa používa AVS – http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_System, zatiaľ čo XBOX a GFWL sú od týchto prídavných procedúr zrejme oslobodené.

    Uvidíme ako mi takto pridaná karta bude fungovať na Windows Phone Marketplace. Možnosť nakupovať platené aplikácie som si dal ako nutnú podmienku zaobstarania WP7, tak snáď nebudem ešte nemilo prekvapený, keď si približne do mesiaca aj nový mobil kúpim. Z týchto skúseností ale predpokladám, že keď by som sa vyvaroval nákupu aplikácii cez Zune a cez webstránku WP a nakupovať budem len z mobilu, tak by to mohlo fungovať…

    • inetMark píše:

      Neviem.
      Mne ide v pohode nakupovať cez mobil, cez zune, cez xbox…. Proste všade.

      • Martin Heteš píše:

        Zaujímavé… A ešte sa spýtam:
        Cez Zune si normálne nakupoval aj MS Points, alebo len WP7 aplikácie? Pretože na Zune pri kupovaní MS Points dostávam s takto pridanou kartou error C101A23C, že mám zrejme nesprávne údaje na karte a treba ich zmeniť. Ale sekundu nato cez GFWL sa nákup podarí…

    • windowsphonesk píše:

      urcite daj vediet aby sme vedeli ci takto pridana keditka funguje aj s WP7 Marketplace. dik.

      • Martin Heteš píše:

        No takže dnes som sa dostal k telefónu Lumia 800 a môžem potvrdiť, že takto pridanou kartou sa dá cez telefón bez problémov nakupovať, takže aj cez GFWL klienta to ide…
        Zaujímavé je, že mi stále nejde kupovať MS points z webstránky XBOX ani v Zune aplikácii keď zvolím: Setting / Account / Buy Microsoft Points. Ale keď som si kupoval jedno CD zo Zune Marketplace a priamo pri checkoute sa ma spýtalo že či si chcem kúpiť toľko a toľko MS Points, tak vtedy ich nakúpilo… Zaujímavé… Karta je ináč SLSP Visa.

  9. berni777 píše:

    Ja som dnes skusal zadat Visa card od Tatra banky aj cez telefon, aj cez xbox live, aj cez Zune, ale stale mi vypisuje, ze zadavam zle cislo karty.
    Zune mam nastaveny na CZ, takisto aj Live ID je ceske.
    Ked som to nastavoval na iPhone, aby som mohol kupovat v AppStore, tyak nebol ziadny problem. Nechapem, co by sa mali snazit, ked im clovek chce platit…

    • windowsphonesk píše:

      Predpokladam, ze ked sa pozries do Interenet Banking uvidis tam nespracovane platby s nulovou hodnotou. Mal som podobny problem a preslo mi to iba ked som kreditku pridal cez hernu konzolu Xbox [Tatra Banka, kreditka VISA].
      PS: Kolegovi pred cca mesiacom presiel postup 2 s UK Hotmail kontom a UK Marketplace. Pozor lebo v tejto kombinacii ti to stiahne za kazdy pokus 1 euro [Tatra Banka, kreditka VISA].

  10. berni777 píše:

    V Internet bankingu som nenašiel žiadne nespracované platby.
    Ale aj tak sa mi nepodarilo pridať kartu. Vždy ma to presmeruje na Xbox Live stránku, kde vojdem do menu pridať platobnú kartu a keď ju pridám, vypíše mi – Pridajte správnu kartu…
    Ale aj tak napríklad nechápem tomu, že keď by sa mi aj podarilo pridať kartu a išiel by som nakupovať z českého Marketu, kde sa platí českými korunami a na SK sa platí EUROM, ako by sa to prevádzalo…

  11. Peter píše:

    Pridanie kreditky po niekolkych neuspesnych pokus preslo prave poslednou moznostou prostrednictvom konzoly XBOX360…Mam ju uz dlho, ale pouzivam tam PayPal, tento vsak WindowsPhone Market nepodporuje, tak som tam este pridal aj kreditku a na prvy krat to preslo, strhlo to 1EUR-o z karty a hotovo…
    To 1EUR-o strhlo ale vzdy, aj ked bol pokus o prodanie karty neuspesny (skusal som to cez MS-Live, XBOX.com, z mobilu a vzdy rovnaky vysledok, hodilo to chybu a strhlo euro)

    Tento postup cez konzolu funguje zarucene…mam kartu VISA Classic (nie ELECTRON) vydanu VUB bankou…

    Vela stastia a zabavy praje Streethawk

  12. berni777 píše:

    Waw, nechápem ako, ale podarilo sa mi pridať platobnú kartu Visa Electron od Tatra banky k svojmu Live ID účtu. Dlho sa mi to nedarilo a dnes som to skúsil cez telefón a jednoducho to prešlo. Hneď som vyskúšal aj nákup aplikácie IM+Pro a všetko v poriadku.

  13. frigo píše:

    Zadal som filtivnu adrsu niekde v USA a zobralo to. Mam tatrabanku a nieje problem

  14. Azel píše:

    ja som dal adressu v Prahe co som si len tak vyGooglil na nete a dal som tam mBank, najprv to neslo potom som zavolal do Mbank a nieco tam asi tipek spravil a islo mi to.

  15. Addamz píše:

    Ja som sa dva dni trápil. Skúšal som pridať kartu Zuno, TB, ČSOB, Entropay a aj UK Moneybookers a nič. Skúšal som cez Zune, web aj xboxlive, ani ťuk. Už som chcel na to kašlať, ale skúsil som pridať paypal konto v xboxlive, to išlo, ja že budem aj cez marketplace tak nakupovať, klikol som na weather pro, ale napísalo mi, že nemajú žiadnu kreditku, tak som klikol na add ako zúfalý pokus, zadal som heslo a už som mal predvyplnené údaje NY adresy, čo som zadával skôr, pridal som ešte raz Zuno kartu a bum, všetko prešlo a môžem nakupovať 🙂

    • Martin Heteš píše:

      Môžem potvrdiť… Zmenila sa mi nedávno karta a už nejde pridávať platobné karty ani cez môj horeuvedený návod cez GfWL, ale pridať kartu pred nákupom cez mobil funguje!

  16. cibik9300 píše:

    Ja som to skusil dnes, som na ceskom Marketplace (Trziste). Krajinu mam nastavenu na Slovensko. Vybral som polozku na kupu naco som bol vyzvany na pridanie plat.karty. Vyplnil som udaje ( slovenske ) a pridal slovensku VISA kartu z mBank. Vyplnil som este vymysleny telefon.kontakt a hotovo. Na prvy pokus. Nemam nastavenu notifikaciu z banky, neviem ci mi stiahli 1€, dam vediet ked to bude na ucte.

  17. lolko píše:

    Pridal som si paypal ucet no nemam nanom ani fuk ani na karte ktoru ma msparovanu s paypalom a vysledok ? Instaluje mi to appky ci games ake chcem a za kolko chcem.

Pridaj komentár