Gmail a Google Maps na WP

V poslednom dnoch sa dost pise o tom, ze Google nepodporuje svoje sluzby na WP. Presnejsie sa jedna o nasledovne 2 veci:

Google ohlasil, ze od 1.2.2013 si nebudu moct novi uzivatelia nastavit synchronizaciu svojich telefonov cez protocol ActiveSync. Ak uz pouzivate synchronizaciu cez ActiveSync alebo su ju nastavite do 31.1.2013 budetu ju moct pouizvat aj nadelej.
Dnes pri nastavovani Gmail na WP dostanete 2 moznosti pre synchronizaciu obsahu:

    1. Email Only (iba email) – pouziva protokol IMAP a tato moznost bude k dispozicii novym uzivatelom aj v buducnosti.
    2. Email, Contats and Calendar (email, kontakty a kalendar) – pouziva protokol ActiveSync a vyuzivat tuto moznost aj po 1.2.2013 budu mat vsetci, ktory si ju nastavia do 31.1.2013. Uzivatelia pletenych sluzieb Google Apps si budu moct aktivovat synchronizaciu cez ActiveSync aj po 1.2.2013.

Takze ak je pre vas Gmail dolezity urcite uz pouzivate synchronizaciu cez ActiveSync a tym padom sa vas ohlasenie Googlu v podstate nijako nedotyka.

Uzivatelia telefonov WP maju vsak aj lepsiu volbu. Vytvorenim Microsoft ID (Live ID) ziskate automaticky aj:

  • neobmedzene velku emailovu schranku na Outlook.com alebo Hotmail perfektne spolupracujucu so sluzbami WP a MS (napriklad ziskate nevyse synchronizaciu skupin (Groups), ktore si vytvorite vo WP8, lepsi antispam, atd.),
  • 7GB odkladaci priestor na SkyDrive,
  • bezplatny Office cez webovy prehliadac,
  • Single sing on pre Skype – moznost prihlasit sa do Skype pomocou Microsoft ID,
  • a dalsie vyhody a prepojenie so svetom Windows 8 a Xbox.

Ked to zhrniem: pre uzivatelov WP je Gmail zbytocny. Ak ho este pouzivate zmigrujte na Outlook.com alebo Hotmail.

Druha tema sa tykala presmerovania uzivatelov WP telefonov zo stranky maps.google.com na m.google.com, co im znemoznuje dostat sa na Google Maps cez webovy prehliadac. Tato tema je v mediach znacne precenena, kedze si neviem predstavit na co by som isiel z telefonu na Google maps cez webovy prehliadac:

  1. Kazdy WP uzivatel ma k dispozicii aplikaciu Maps s mapovymi podkladmi Nokie, ktora je obdobou Google Maps.
  2. Kazdy uzivatel WP8 ma navyse moznost stiahnut  mapy takmer celeho sveta vratane Slovenska pre offline pouzitie (bez pripojenia k internetu). Funguje to podobne ako v navigaci = vyberiete si krajinu  a stiahnete. Toto je obrovska vyhoda oproti Google Maps.
  3. Kazda Nokia ma navyse aplikacie Nokia Drive (plnohodnotna hlasova navigacia), Nokia Maps (obdoba Google Maps) a augmented reality aplikaciu Nokia City Lens. Tieto aplikacie poskytuju ovela vacsiu pridanu hodnotu ako Google Maps.
  4. Keby som chcel vyuzit Google Maps stiahnem si a pouzijem aplikaciu Gmaps (Google Maps pre WP) a nepojdem cez webovy prehliadac.

Google pri vysvetlovani pouzil argument, ze Google Maps cez webovy prehliadac nefungovali vo WP nefungovali dostatocne dobre a Google pracuje na znovusprevadzkovani. Hoci funguje perfektne a lepsie ako na roznych inych telefonoch co dokazuje video nizsie.

This entry was posted in SW and tagged , , , . Bookmark the permalink.

5 reakcií na Gmail a Google Maps na WP

  1. Han Solo píše:

    Na gmail som mal strasne rad, ale kludne ho hodim cez palubu, pretoze som si emaili dal preposielat na outlook.com a je jedno kto mi bude na aky email posielat len kto pouzije gmail, nepride hned, ale asi 10minut si pocka kym sa preposle. Dakujem googlu ze som sa konecne k tomuto dokopal.

  2. Miro K. píše:

    Podla mna je to skoda. Mam subjektvny pocit, ze fotomaly googlu su kvalitnejsie ako konkurencia. Mne sa stalo, ze som zabil vela casu, kym som pochopil, ze to nefunguje.

  3. Palo píše:

    Dobý deň, mám problém so synchronizovaním kontaktov z outlook.com na Lumiu 710. Nezobrazia sa mi v mobile všetky kontakty. Používam iba zoznam kontaktov z outlook.com. Prosím vás, kde môže byť problém? Ďakujem za info.

Pridaj komentár

